“ფორმულა კრეატივისეული” მენტალური მოდერნიზაცია

მეცნიერული კვლევის მეთოდებიდან ჩემთვის ყველაზე გამორჩეული დაკვირვებაა. მიყვარს ხშირად და ზოგჯერ უაზროდ სხვადასხვა მოვლენაზე ან ქმედებაზე დაკვირვება და იქიდან დასკვნებისა და ვარაუდების გაკეთება. ახლაც ჩემ ვარაუდს შემოგთავაზებთ, თუ რა არის “ფორმულა კრეატივი”:
არ დავიწყებ პოსტის გაბერვას იმ ინფორმაციით, რომელიც ისედაც იცით და “ფორმულა კრეატივის” დაარსების და მოღვაწეობის ისტორიას არ მოვყვები. (ამისათვის გუგლი არსებობს, ხოლო ბლოგზე ახალი პოსტი, ახალ, ისეთ ინფორმაციას უნდა შეიცავდეს, რომელსაც საძიებო სისტემები ვერ მიაკვლევენ, რადგან მათ ჯერ კიდევ არ შეუძლიათ ადამიანის თავში სეღწევა. მაგრამ იქნებ შეუძლიათ კიდეც.)
ბევრს უთქვამს და უფიქრია, რომ ისინი ღიად თუ შეფარვით, ჩვენს საზოგადოებაში არსებულ ბევრ ღირებულებას დასცინიან. ეს მართლაც ასეა, მაგრამ რა მიზანს ემსახურება ეს ყველაფერი? ნუთუ, პროდუქტი უფრო გაყიდვადი იქნება, თუ შენ უმრავლესობის შეხედულებას დაუპირისპირდები? (თუმცა, სწორედაც, რომ მაინც გაყიდვადია რაც იმაზე მიუთითებს, რომ სინამდვილეში ეს შეხედულებები უმეტესწილად ფარისევლურია. მაგრამ ეს ცუდი ნიშანია. იგი იმაზე მეტყველებს, რომ საზოგადოებაში კონფორმისტები და მშიშრები ჭარბობენ, რომლებსაც ეშინიათ ბრბოში განსხვავებულები გამოჩნდნენ). ჩემი აზრით, სწორედ ამ დაცინვაში გამოიხატება მათი მცდელობა მოახდინონ მენტალური მოდერნიზაცია და ქართულ-საბჭოური ჯიგრული მენტალობას 21-ე საუკუნის დასავლური აზროვნება “გადააწერონ”.
ფორმულა კრეატივის პირველი, ჩემთვის ცნობილი პროექტი იყო “ჩვენი ოფისი”. სწორედ იქ შევამჩნიე ეს ტენდენცია. მყუდრო (გია ცინაძის პერსონაჟი) განსაკუთრებით ბოლო სერიებში, თითქმის ყოველთვის აკრიტიკებდა არასწორ ღირებულებებსა და შეხედულებებს. ეს იყო იუმორნარევი კრიტიკა, მაგრმ როგორც ჩანს სწორედ მაშინ დაისახეს მიზნად ქართული ტვინის გადაპროგრამება და ყველა მათ შემდგომ პროექტში ეს ტენდენცია შეიმჩნევა.
მე როგორც ვხედავ, “ცენტრალური სერვერი” და იდეების გენერატორი საკმაოდ ნიჭიერი და არანაკლებ განათლებული მიშა მშვილდაძეა რომელსაც, ალბათ საკუთარი გუნდი ჰყავს შემოკრებილი. მაგრამ მის მიერ გენერირებულ იდეებს ხორცშესხმა სჭირდება, ამას კი, მეორე ნიჭიერი კაცი, გიორგი ლიფონავა აკეთებს.
როდესაც აზროვნების შეცვლა გინდა, სათითაოდ აყენებ დარტყმებს  მის ღირებულებებს. დასცინი მათ, ან აყენებ ეჭქვეშ მათ სისწორეს. “ფორმულა კრეატივმაც” ეს მეთოდი აირჩია და ახალ ეტაპზე გადავიდა. ეს ეტაპი იყო “დერვიშები”, რომელმაც ძლიერი სარკაზმით გვითხრა, რომ ყველაფერი ძველი არ ნიშნავს წმინდასა და ხელშეუხებელს.
“ფორმულა კრეატივი” “დერვიშებითაც” და თავისი ახალი ფილმით, “ჭამა და სექსითაც” სექსისათვის ტაბუს მოხსნას ცდილობს. მისი ერთ-ერთი მთავარი მიზანი საზოგადოებაში სექსის კულტურის შემოტანაა. ამიტომაც დასცინის იგი ხელოვნურ, თუ ნახევარსაუკუნოვან ქალიშვილობას და ბევრ სხვა რამეს.
ჩემმა ასეთმა ლოგიკამ მიმიყვანა იმ დასკვნამდე, რაც გაგიმხილეთ კიდეც. ისინი ცდილობენ მენტალურ მოდერნიზაციას, ხოლო “ვიტყნაურებთ თუ არა ყველა” ეს უკვე ცალ-ცალკე თითოეული ჩვენგანის გადასაწყვეტია.

პ.ს. არ გეგონოთ რომ ვინმეს ვშიფრავ. და არაფერი საიდუმლო არ მითქვამს. ეს ბევრისთვის ისედაც ცხადია, მაგრამ ვინც ეს ვერ დაინახეთ, მინდოდა ამ ყველაფრისათვის სხვა თვალით შეგეხედათ. თანაც, წამადგება კიდევაც ტეგებში “ჭამა და სექსის” გამოყენება :  )

5 thoughts on ““ფორმულა კრეატივისეული” მენტალური მოდერნიზაცია

  1. სულ პირველი ჩიფსების თაობა იყო🙂

    ისე საზოგადოების ცნობიერების ე.წ. მოდერნიზაციას მარტო კრეატივი არ უდგას სათავეში… ალბათ იუმორის გაყიდვაც ცოტა გაუჭირდათ….

  2. აააააააა უი…….. მაგას რამე მნიშვნელობა აქვს?…

  3. შეგეძლი გეპირდაპირა და გეთქვა რომ რა თქმა უნდა აქვს!!!!!!!!!!!!🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s